top of page

Lääkärin puhelinvastaanotto 51,90 € 

Ilman Kela-korvausta 59,90 €

Lääkärin puhelinvastaanotolla voit puhua lääkärin kanssa puhelimessa terveyteesi liittyvistä asioista. Voit kertoa oireistasi, esittää kysymyksiä tai pyytää neuvoa lääkitysasioissa.

Lääkäri antaa ohjeita ja ohjeistaa lisätutkimuksiin, kirjoittaa reseptilääkkeitä tai määrää muita toimenpiteitä. Puhelinvastaanotto on tapa saada apua terveysongelmiin ilman, että sinun tarvitsee mennä fyysisesti lääkärin vastaanotolle.

Lääkärin puhelinvastaanotolta voit saada Kelan suorakorvauksen. Vastaanoton hintaan lisätään mahdolliset laboratorio- ja kuvantamistutkimukset sekä palvelumaksu.

Puhelinvastaanotolla ei uusita tai määrätä keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Luettelo PKV-lääkevalmisteista (Fimea)

Ajanvaraus ja asiakaspalvelu auki joka päivä, kello 7-21. Soita 044 986 8781

Lisätietoa ja ohjeita puhelinvastaanotolle

Lue lääkärin puhelinvastaanoton ohjeet, jos käytät palveluita ensimmäistä kerta.

Milloin puhelin-vastaanotolle?

Lääkärin puhelinvastaanotolla voi hoitaa monia sairauden oireita kotoa lähtemättä.

Näin lääkäri voi auttaa sinua puhelinvastaanotolla:

  • Oireiden arviointi: Voit kertoa lääkärille oireistasi, ja hän voi yrittää arvioida tilannettasi puhelinkeskustelun perusteella.

  • Diagnoosi ja neuvonta: Lääkäri voi antaa alustavan diagnoosin ja tarjota neuvontaa terveysongelmaasi liittyen.

  • Laboratoriotulosten selittäminen: Lääkäri voi selittää laboratorio- tai kuvantamistutkimusten tuloksia ja antaa ohjeita jatkotoimenpiteistä.

  • Lääkityskysymykset: Voit keskustella lääkärin kanssa lääkkeisiin liittyvistä kysymyksistä, kuten haittavaikutuksista, annostuksesta tai vaihtoehdoista.

  • Seuranta ja neuvonta kroonisissa sairauksissa: Jos sinulla on krooninen sairaus, lääkäri voi tarjota seurantaa ja antaa neuvoja sen hallintaan.

Lääkärin määräämät tutkimukset

Lääkäri voi puhelinvastaanotolla määrätä tutkimukseesi ja hoitoosi liittyviä laboratorio ja kuvantamistutkimuksia. Tutkimusten hinnat löydät erillisestä hinnastosta. Vakuutusyhtiösi tai sairauskassa voi korvata lääkärin määräämät tutkimukset.

Sairausvakuutukset
ja -kassat

Voit hakea korvaukset vakuutuksistasi tai sairauskassasta lääkärin antamista palveluista ja lääkärin määräämista tutkimuksista oman vakuutusyhtiösi ohjeiden mukaisesti. 

KELA-korvaus

Voit saada yksityislääkärin palveluista KELA:n suorakorvauksen. TerveysLoikka vähentää korvauksen suoraan palvelun hinnasta ja maksat vain omavastuuosuuden. Voit hakea korvausta Kelasta myös jälkikäteen, jos et ole aiemmin näyttänyt Kela-korttiasi TerveysLoikan palveluita käyttäessäsi. 

Tässä linkki KELAN sivustolle korvaushakemuksen tekemiseksi: 

Näin haet sairaanhoitokorvauksia | Henkilöasiakkaat | Kela

TerveysLoikka on sopinut Kelan kanssa suorakorvausmenettelystä. 

Lisätietoa KELAn sivuilta: Sairaanhoitokorvaukset | Henkilöasiakkaat | Kela

Valmistautuminen
vastaanottoon

1. Kerää terveystietosi käden ulottuville.

Lääkäri kuulee mielellään aiemmista lääkityksistäsi, sairauksistasi, laboratoriotuloksistasi ja sinulle tehdyistä toimenpiteistä. Lääkäri pääsee Kantaan katsomaan terveystietosi, jos olet antanut Kantaan terveystietojesi luovutusluvan. Käy tarkistamassa omaKannasta, että olet antanut luvan tietojen jakoon terveydenhuollon toimijoille.

2. Mittaa terveysarvosi valmiiksi tai ota esille arvojen seurantavihko.

Jos sinulta löytyy kotoa sopivat mittarit, voit mitata valmiiksi verenpaineesi, verensokerisi, lämpösi, happiarvosi, pulssisi ja painosi.

3. Kirjoita kysymyslista lääkärille.

Sinulla saattaa olla useita terveyteesi ja oireisiisi liittyviä kysymyksiä, joita haluat lääkäriltä kysyä vastaanoton aikana. Joskus osa kysymyksistä voi unohtua kysyä ja se harmittaa jälkeenpäin. Kirjoita lista asioista joista haluat puhua tai mihin haluat vastauksia.

Viestintä lääkärin kanssa

Todistukset ja lomakkeet

Vastaanoton jälkeen lääkäri voi laatia sinulle erilaisia todistuksia ja lomakkeita, jotka sinulle pitää toimittaa turvallisesti. Tämä onnistuu perinteisen postin kautta. Postitusmaksu on tällöin 6,00 €.

Lomakkeet ja todistukset voidaan myös lähettää sinulle ilmaiseksi salattuna sähköpostina.

Milloin puhelin-vastaanotto ei sovi?

Puhelinvastaanotoilla ei uusita tai määrätä PKV-, eli keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.

Jos sinulle on rintakipua, halvausoireita tai kovia kipuja, soita 112 tai hakeudu lähimpään päivystykseen.

Klo 21-09 välillä.

Ajan peruutus

Voit perua ajan viimeistään 60 minuuttia ennen vastaanottoaikaa. Peruuttamattomasta käynnistä laskutetaan koko vastaanottokäynnin hinta.

Palvelumaksu

Vastaanoton hintaan lisätään palvelumaksu 15,90 €. Palvelumaksu sisältää Kanta-maksun, e-reseptit ja ajanvarauksen.

Helppo yhteydenotto

Onko kysyttävää palveluista?
Kirjoita tähän alle viestisi, vastaus tulee sähköpostiisi.
Tai soita numeroon 044 986 8781.
Asiakaspalvelu avoinna joka päivä 7-21.

Kiitos viestistä! Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

bottom of page